خط قرمزها عامل دوری مخاطب از تلویزیون / فضای مجازی تبدیل به ویترین بازیگرها شده
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۴۹۲۳۱
عطیه غبیشاوی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره علت کم کاری این روزهای خود اظهار کرد: در واقع مجموعه مسائلی وجود دارد که که این اتفاق را رقم زده است یکی از این عوامل فراگیری بیماری کروناست، اما این تنها عامل نیست.
وی ادامه داد: من و امثال من در مقطعی وارد این حرفه شدم که خودِ نقش برایمان از اهمیت بیشتری برخوردار بود تا شهرت یا مسائل مالی.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بیشتر بخوانید:
توصیههای احترام برومند به مدیران صدا و سیما / تلویزیون باید در خدمت مردم باشدغبیشاوی گفت: زمانی که کارم را در این حرفه آغاز کردم فضای مجازی به این صورت وجود نداشت، اما این فضا در حال حاضر بسیار گسترده شده و برخی از آن به عنوان ویترین استفاده میکنند تا با طرح مسائل گوناگون به هر نحوی شده خود را مطرح کنند.
بازیگر سریال دنیای شیرین دریا افزود: دوری از سینما و تلویزیون باعث میشود که دایره ارتباطات کاهش یابد و همه این مسائل دست به دست میدهد تا از فضای هنر دور شوی، اما مجموعه در حال حرکت است و منتظر تو نمیایستند و انسانهای جدید وارد میشود و خود به خود جای تو پر میشود.
وی در ادامه با اشاره به عملکرد صدا و سیما در زمینه سریالسازی عنوان کرد: متاسفانه بهعنوان یک مخاطب باید بگویم فیلم و سریالهایی که در حال حاضر از تلویزیون پخش میشود نتوانسته مرا جذب کند و وقتی چند سکانس پخش میشود متوجه میشوی که از چه فیلمنامه و کارگردانی ضعیفی برخوردار است و برای اینکه سریع فیلم را روی آنتن ببرند دقت لازم را به خرج نمیدهند.
غبیشاوی همچنین به مشکلاتی که در صدا و سیما و برنامههای آن وجود دارد اشاره کرد و گفت: محدودیتها و خط قرمزهایی که در تلویزیون اعمال میشود باعث شده تا مخاطبان به شبکههای نمایش خانگی بیشتر جذب شوند چرا که این خط قرمزها در آن وجود ندارد و این سوال مطرح میشود که چرا خط قرمزها باید در یک پلتفرم اعمال شود؟
وی در پایان گفت: در این سالها شاهد بودهایم که برای بهبود عملکرد صدا و سیما تنها مدیریت سازمان تغییر میکند اما قوانین یکی است و بدون تغییر باقی میماند، اما این امر بی فایده است چرا که کسی در راس قرار میگیرد که به قوانین موجود احترام بگذارد در غیر این صورت موقعیت خود را از دست میدهد و به طور کلی باید گفت که در واقع افراد برای اداره امور انتخاب میشوند که کارکردشان در راستای همان مدیر قبلی باشد اما تنها با تغییر یک فرد نمیتوان کارکرد را بهبود بخشید.
بر اساس گزارش ایسکانیوز، عطیه غبیشاوی، بازیگر سینما و تلویزیون، سال 1340 در شهر آبادان متولد شد. وی دارای مدرک لیسانس بازیگری از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. از مهمترین آثار عطیه غبیشاوی میتوان به بازیگری در سریال سرزمین مادری، سریال پرانتز باز و سریال دنیای شیرین دریا اشاره کرد.
عطیه غبیشاوی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1371 در 31 سالگی در فیلم اتل متل توتوله به کارگردانی محمد جعفری بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال سرزمین مادری، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای عطیه غبیشاوی محسوب میشود و همکاری با هنرمندانی همچون افسانه بایگان، غلامحسین لطفی، تورج نصر و حسین محباهری را تجربه کرد.
انتهای پیام/
صفیه رجایی هرندی کد خبر: 1141252 برچسبها تلویزیونمنبع: ایسکانیوز
کلیدواژه: تلویزیون صدا و سیما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۴۹۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روزنامه نگاری با قدرت تیتر
به گزارش همشهری آنلاین، دکتر مراد عنادی، تحلیل گر ارشد مسائل سیاسی و رسانه در یادداشتی درباره قدرت تیتر در رسانه ها نوشت: بدون شک مزیت نسبی روزنامه ها در قدرت تیتر آنها نهفته است. گرچه گزارش میدانی ذیل روزنامه نگاری تحقیقی یا خبر تحلیلی و سوژه یابی هوشمندانه همگی ابزار قدرت رسانه های مکتوب محسوب می شوند اما این قدرت تیتر و خلاقیت در تیترزنی جذاب است که همچنان نبض تپنده دنیای روزنامه نگاری به شمار می رود.
به اعتقاد کارشناسان قدرت صدا در رادیو، قدرت تصویر در تلویزیون و سرعت انتشار خبر در فضای مجازی از مزیت های نسبی این رسانه ها هستند که در این بین قدرت تیتر که در نیم تای بالای صفحه یک روزنامه ها درج می شود مزیت نسبی و اختصاصی مطبوعات است.
در دنیای امروزی ممکن است مخاطبان با ذائقه های فست فودی فرصت خواندن همه صفحات روزنامه ها را نداشته باشند اما بدون شک از مخاطبان خاص و وفادار تا مخاطبان عام همگی در نگاه نخست تیتر یک مطبوعات را از نظر می گذرانند و این یعنی دیده شدن.
با این نگاه هر چند با رشد روزافزون رسانه های نوظهور و چالش آنها با رسانه های با قدمت بیشتر از جمله رسانه های مکتوب، از میزان تیراژ یا شمارگان روزنامه ها کاسته شده است اما روزنامه ها با قدرت تیتر یک و فتو تیتر یا همان تیتروعکس همچنان محل توجه مخاطبان و اثرگذاری در فضای رسانه ای هستند.
صرفنظر از قدرت تیتر و به رغم برداشت بعضا تهدید محور از سهم خواهی رسانه های نوظهور مجازی به نظر می رسد رسانه های مکتوب و حتی رادیو وتلویزیون با بهره گیری از بستر فضای مجازی به عنوان فرصت می توانند بر میزان برد و اثرگذاری خود بیافزایند.
در سال های اخیر برخی رسانه های مکتوب با هوشمندی توانسته اند با تولید گزارش های میدانی و تیترهای جذاب که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته اند نه تنها خلا کاهش تیراژ را پر کنند که حتی بیشتر دیده شوند و مخاطبان میلیونی پیدا کنند.
با این اوصاف و به رغم این که خرید روزنامه در کیوسک ها یا دکه های فروش مطبوعات رفته رفته جای خود را به پیشخوان روزنامه در فضای مجازی و گوشی همراه علاقمندان داده است اما روزنامه ها همچنان پرفروغ در عرصه رقابت فشرده رسانه ها حضور داشته و در باشگاه رسانه ای و بازیگران جدید آن با قدرت تیتر خودنمایی می کنند.
کد خبر 848172 برچسبها رسانه - خبرگزاری روزنامه